برای تماس کلیک کنید 02166594014

رول کیسه گونی چیست ؟ کاربرد و مصارف کیسه گونی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 تير 1400 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رول کیسه گونی چیست ؟ کاربرد و مصارف کیسه گونی

رول کیسه گونی که در جنس پلاستیک توسط تولیدی های مختلف ساخته و برحسب کارکردهای مختلف به مرحله پخش و فروش متری می رسد چندین نوع دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به انواع رول کیسه گونی یا همان رول گونی بپردازیم .

گونی ها با الیاف از جنس پلی پروپیلن  بافته شده و از با کیفیت ترین مستر بچ ها در جهت رنگ پذیری آن استفاده شده است . به علت اینکه گونی پلی پروپیلن در پوشش نماهای ساختمان های در حال ساخت کاربرد دارد . با نام گونی نما یا براشدار نیز شناخته میشوند و نام تجاری دیگر این گونی ها گونی پلاستیکی نیز می باشد. تنوع رنگی گونی ها اغلب سفید,زرد,آبی,قرمز و به سفارش مشتری می باشد .

رول کیسه گونی چیست ؟

گونی های ساده ای که رولی و متراژی نیستند و بیشتر برای مصارفی همچون حمل مواد مختلف نظیر آرد,گچ,سیمان ,شن و ماسه, هویج و سیب زمینی و پیاز و سایر صیفی جات در حمل آنها از میدان میوه و تره بار به مغازه های میوه فروشی و عرضه کننده انواع صیفی جات همچنین حمل انواع حبوبات و شکر و خوار و بار و خشکبار فروشی ها به وفور مشاهده کرده اید .

پلاستیک های به کار رفته در ساخت رول کیسه گونی به صورت متری و فله تهیه شده و در صورتی که از انواع با کیفیت متریال در تولید آن استفاده گردد برای مصارف حساسی چون  بسته بندی محصولات کشاورزی ,آرد و .......بسیار حائز اهمیت می باشد.

بسته بندی مصالح صنعتی و ساختمانی باید به گونه ای باشد که از نفوذ آب و رطوبت تا میزان زیادی جلوگیری شود.

رول کیسه گونی اگر از فرآیند استاندارد و با مواد اولیه مرغوب تهیه گردد این ویژگی را قطعا دارد و عدم ورود مایعات و رطوبت به داخل گونی را در حمل آن و مسیر کارخانه جات تولیدی به مراکز فروش و در داخل کامیون حمل بار تضمین می نماید.

رول گونی با کیفیت می تواند به سادگی در مسیر مناطق دارای آب و هوای برفی و بارانی و انبار های مختلف گزینه خوب و ایده آلی  برای نگهداری مواد خوراکی صنعتی و یا ساختمانی میباشد .

در صنایع بسته بندی انواع کالای وارداتی و صادراتی نیز این نوع از محصولات کاربرد وسیعی دارند. صنایع دامپزشکی و کشاورزی نیز از جمله متقاضیان این نوع کیسه گونی های رولی میباشد.

 

رول کیسه گونی (پلی پروپیلن )

در صنعت ساختمان سازی که احتمال برخورد اشیا بسیار زیاد است کاربرد رول گونی با کیفیت الزامی است .

قطعا بسیاری از شما با گونی های بافته شده از پلاستیک های بسیارنازک و در هم تنیده آشنایی دارید .

همان گونی هایی که در صنعت ساختمان سازی برای نما استفاده می شود. تا از سقوط اجسام به پایین و بروز آسیب هایی برای عابرین جلوگیری کند .

 

رول گونی لاستیک چیست؟

رول کیسه گونی بر روی لاستیک های خودرو مانند تایر اتومبیل های سواری یا خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز در کارخانجات تولید تایر اتومبیل استفاده میشود.

به گونه ای که این رول های بافته شده را بر روی لاستیک خودروی تولید شده می کشند تا موقع خرید و فروش در مغازه سالم باقی بمانند .

کیسه رول گونی ساده چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رول گونی ساده

رول گونی ساده از پر مصرف ترین و پر فروش ترین وسایل مورد استفاده در بسته بندی و صنایع مختلف میباشد

که در ساخت آن پروسه ترکیب پلاستیک و متریال های هم خانواده به کار می رود .

کاربرد و مصارف رول کیسه گونی :

بسته بندی مواد ساختمان سازی و سازه های عمرانی : در این بسته بندی ها نمیتوان از گونی های ساده استفاده نمود به دلیل  اینکه انعطاف پذیری خوبی نداشته و تحمل در برابر فشارهای زیاد را ندارند و نمیتوانند وزن بالای مصالح سازه های بتنی و عمرانی را به راحتی تحمل کنند و شکاف میخورند.

در کارخانجات تولید کننده غلات و حبوبات به سبب اینکه محصولات خوراکی را در حجم بسیار زیادی بسته بندی و به بازار عمده فروشان یا خرده فروشان سراسر کشور تحویل دهند اغلب از انواع کیسه های رولی گونی مقاوم در برابر فشار استفاده نمی کنند و از رول گونی ساده استفاده میکنند.

قند و شکر و انواع آرد و... در حجم بالا به وسیله این گونی ها جابجا می شوند

این نوع گونی ها هیچ نوع تاثیری بر روی مواد غذایی و کیفیت و سلامت آن ها نداشته و بهداشتی بودن این بسته بندی توسط استانداردهای از پیش تعیین شده وزرات بهداشت و رسیدگی و نظارت به آنها بررسی و ضمانت آنها به طور صد در صدی  محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی نیز برای بسته بندی توسط گونی های ساده را بر میگزینند.

چرا که این نوع گونی ها در مقابل زنگ زدگی و به اصطلاح مواداسیدی و خورنده مقاوم و استحکام کششی بالایی دارند.

این نوع گونی ها در تماس با مواد پتروشیمی هیچ نوع افت کیفیتی ندارند و مواد اولیه و سازنده این مشتقات همواره پس از مدت زمان کوتاهی دچار زنگ زدگی و فرسایش میشوند. ولی با استفاده از رول گونی های ساده به حتی ذره ای فرسایش و خوردگی را نخواهند داشت تولیدی پوشاک و پارچه نیز از جمله مواردی هستند که از رول گونی های ساده می توان استفاده نمود جهت بسته بندی و حمل نیز به کار می روند .

ریشه این کلمه هندی بوده و به معنی کیسه و در زبان ترکی نیز تلیس ,جوال یا توربا می نامند.

مراحل تولید رول گونی

گونی با توجه به ضخامت الیاف و مواد به کار رفته در ان طبقه بندی می شوند و بر اساس وزن و گرم گونی بافته شده و به فروش می رسند. استحکام کششی , ثبات ابعادی و تحمل وزن بالا از مشخصات فنی این رول کیسه گونی رنگی میباشد.

مراحل تولید رول کیسه گونی در 4 مرحله انجام می شود:

مرحله اول :اکسترودر

مرحله دوم : بافندگی

مرحله سوم : چاپ

مرحله چهارم: برش و دوخت

انواع گونی,انواع کیسه,انواع گونی های پلی پروپیلن,انواع کیسه محصولات کشاورزی,انواع کیسه  گونی حبوبات,انواع کیسه گونی خوراک دام,انواع گونی صیفی جات,

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :