برای تماس کلیک کنید 02166594014

کیسه های لمینت |گونی لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 تير 1400 در ساعت 11 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کیسه لمینت|گونی لمینت

کیسه لمینت,علاوه بر پلی پروپیلن لایه داخلی به ضخامت 15 تا 33 میکرون از جنس پلی اتیلن دارد که این کیسه ها را در برابر رطوبت و آب محفوظ نگه میدارد . به عبارت ساده,کیسه های لمینت,ترکیبی از مواد مختلف یا لمینت شده به یکدیگر هستند.در اصطلاح به کیسه لمینت,ضد آب نیز گفته میشود.

لمینت فرایندی است که طی ان دو یا چند شبکه بسته بندی انعطاف پذیر با استفاده از یک ماده اتصال دهنده به یکدیگر وصل می شوند.بستر های ساخته شده از شبکه ها ممکن است از فیلم ,مقاله یا فویل آلمینیومی تشکیل شود .

کیسه لمینت,همچنین به عنوان کیسه بسته بندی مواد غذایی شناخته می شود که از دو یا چند لایه ساخته شده است.این روش موثر برای طولانی تر نگه داشتن مواد غذایی در داخل کیسه است زیرا هوا قفل شده و از خارج جدا می شود . ظاهر آن زیبا و دلپذیر است.

عواملی که به تعیین اینکه آیا کیسه در واقع یک کیسه لمینت است یا خیر، کمک می کند

محصولاتی مانند گوشت گاو ، کشمش ، پنیر ، آجیل ، غذاهای میان وعده ، گرانول و میله های پروتئین معمولاً در کیسه های چند لایه (laminated bag) یافت می شوند. هر یک به طور بالقوه نیاز به محافظت در برابر هوا ، روغن ها ، رطوبت و یا نور در دیواره های بسته و در نتیجه تأثیر ماندگاری دارد. پلی اتیلن به طور منظم و یک لایه (LDPE) و   ریخته گری (CPP) با حرکت هوا و رطوبت در دیواره های کیسه "نفس می کشند". اگر کالای بسته بندی شده به محافظت در برابر سد نیاز داشته باشد ، یک کیسه چند لایه نیاز است.

کیسه های لمینت معمولا دارای مهر و موم های پهنای 1/4  هستند در حالی که بیشتر کیسه های یک لایه داری یک مهر و موم جوش یا نازک جانبی هستند.

گونی های لمینت بسیار محکم هستند و به همین دلیل بدون کمک محصول محصور شده,به صورت خود ایستاده می شوند. مواد تک لایه بسیار انعطاف پذیر هستند و به خودی خود ایستادگی نمیکنند.

در صورت نیاز به چاپ بین لایه های مواد برای زیبایی شناسی یا ماندگاری بیشتر , چاپ بین لایه های مواد لایه بندی می شود.

TEAR NOTCH  اصطلاحی است که اغلب در کیسه های چند لایه یا لمینت استفاده می شود.کیسه های چند لایه اغلب در لبه های 1/4 اینچ شکاف کمی دارند.شکاف در باز کردن کیسه کمک می کند.

کاربرد کیسه لمینت

چاپ روی کیسه های لمینت فرایند اعمال یک لایه نازک از پلاستیک بر روی کاغذ یا ورق های کارت برای تقویت و محافظت از مواد چاپی است. انواع رایج لمینت براق ، مات و ابریشم است. لمینیت اغلب برای بسته بندی ، جلد کتاب ، بروشور ، کارت ویزیت و سایر موارد چاپی استفاده می شود. الیاف این کیسه ها از سلولز و کاغذ پنبه ترمیم شده ساخته می شوند و برای تشکیل ماده ای متراکم (معمولاً به صورت ورق) که ساختار فیبر را حفظ می کند ، پردازش می شوند. مواد سفت و سخت است و مقاومت خوبی در برابر سایش ، شعله و ضربه دارد.

 

بسته بندی کیسه لمینت

لمینت عمومی از چند لایه مواد اولیه با خواص مانع ساخته شده است که بسته به نیاز مشتری انتخاب می شود.

جنبش ورقه ورقه جنرال با افزایش راندمان بالا ، به دلیل مزایای آن برای بسته بندی سریع ، به طور گسترده ای در تولید سرعت بالا در بسته بندی های منعطف مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت چاپ مناسب باعث می شود محصول نهایی بسیار جذاب تر به نظر برسد در حالیکه خواص مانع، باعث ماندگاری بیشتر می شوند.

کیسه های لمینت با دریچه های یک طرفه

با افزودن شیر یک طرفه در داخل کیسه ، گازها بطور خودکار آزاد می شوند و کیسه از ترکیدن در امان است. بسیاری از فرآورده های غذایی هوا را آزاد می کنند که می تواند فشار داخل ساختمان را درون کیسه افزایش دهد. هنگامی که فشار کافی ایجاد شده است ، ممکن است بسته بندی ترکیده یا آسیب ببیند. با افزودن شیر یک طرفه در داخل کیسه ، گازهای داخل کیسه به طور خودکار آزاد می شوند و کیسه از ترکیدن در امان می­ماند.

از آنجا که دریچه یک طرفه است ، هوا می تواند از درون رها شود ، اما گازهای خارجی نمی توانند در بسته بندی نفوذ کرده و محصول را فاسد کنند. به این ترتیب ، طعم و رطوبت اصلی حفظ می شود و همچنین این محصول در هنگام حمل و نقل کمتر آسیب می بیند. محصولات رایج ممکن است شامل دانه های قهوه ، برنج ، انواع پودر ، غذای حیوانات اهلی و موارد دیگر باشد.

 

فرایند بسته بندی لمینت انعطاف پذیر

لمینت فرایندی است که طی آن دو یا چند شبکه بسته بندی انعطاف پذیر با استفاده از ماده اتصال دهنده به یکدیگر وصل می شوند. این شبکه ها از فیلم ها ، مقالات یا فویل های آلومینیومی تشکیل شده اند.

برای پیوند شبکه ها ، چسب روی توری بستر کم جاذب اعمال می شود ، که سپس در برابر شبکه دوم فشرده می شود. این منجر به یک لمینت دو لایه می شود.

 

عملکرد بسته بندی لمینت انعطاف پذیر

لمینت های بسته بندی انعطاف پذیر سه عملکرد اصلی دارند:

1) ویژگی های مکانیکی:

با مقاومت بیشتر در برابر پارگی ، مقاومت مواد را بهبود می­بخشد و در هنگام بسته بندی ، توزیع و ذخیره از آن محافظت می­کند.

2) ویژگی های مانع:

محافظت از آن در برابر عوامل زوال دهنده در خارج (نور ، رطوبت ، گاز) و جلوگیری از، از دست دادن کیفیت محصولات مانند طراوت و عطر غذا.

3) قابلیت تفکیک بستر:

بسته بندی انعطاف پذیر را می بندد

 

چسب بسته بندی لمینت انعطاف پذیر

Bostik چسب های ورقه ورقه  با کارایی بالا برای بسته بندی های انعطاف پذیر ارائه می دهد. محصولات چسب ورقه ورقه بدون حل Bostik سازگار با محیط زیست بوده و چسب کم هزینه ای را برای خطوط تولید با سرعت بالا فراهم می کند.

در نتیجه ، این محصولات برای برنامه های کاربردی عمومی مانند فیلم به فیلم و فیلم به فلز ایده آل هستند. محصولات چسب لمینیت مبتنی بر حلال Bostik چسب های ساده ای را با چاشنی سریع ارائه می دهند که می توانند در برابر سخت افزارهای کاربردی در بسته بندی مواد غذایی مقاومت کنند.

این محصولات برای اهداف عمومی و لایه لایه سازی فیلم به فیلم ایده آل هستند.

کیسه های لمینت سفارشی

انتخاب دستی کیسه های چند لایه سفارشی برای بسیاری از موارد مفید است! کیسه های چند لایه به دلیل اینکه تا حدودی از تطبیق پذیری برخوردار  است، به خوبی پذیرفته شده اند. بعلاوه ، از آنجا که مواد با یک لایه نرم و صاف پوشانده شده اند ، تمیز کردن کیسه های بدون پوشش ساخته شده از همان چیز ساده تر است. کافی است آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید یا آن را با اسپری ضد عفونی کننده بشویید. کیسه های چند لایه با پلی پروپیلن بافته شده ، نبافته یا PET بازیافت شده ساخته می شوند. کیسه های چند لایه را می توان با براق یا پایان مات تولید کرد ، بنابراین اگر اولویت دارید، اطمینان حاصل کنید که نوع لمینت روی کیسه مورد نظر شما مشخص است.

 

کیسه Ad Star

AD STAR یک کیسه شناخته شده برای سیمان است که در جهان استفاده می شود و در سطح بین المللی ثبت اختراع شده است. منحصراً در دستگاه های Starlinger یا Windmoller & Holscher تولید می شود. این محصولات از لحاظ مقاومت در برابر شکستگی فراتر از همه محصولات قابل مقایسه است ، همه کاره و همچنین سازگار با محیط زیست و اقتصادی است.

همچنین از خصوصیات مواد و فرایند تولید خاص ، وزن متوسط کیسه سیمانی 50 کیلوگرم AD STAR می تواند به حداقل 75 گرم برسد. یک کیسه کاغذی با سه لایه قابل مقایسه حدود 180 گرم و یک کیسه PE 150 گرم وزن دارند. استفاده اقتصادی از مواد اولیه نه تنها به حداقل رساندن هزینه کمک می کند ، بلکه سهم ارزشمندی در حفظ محیط زیست ما نیز دارد. امروز ، بازار هند از کمبود تأمین کننده این کیف و افزایش تقاضا برای بسته بندی برتر در همه بخش ها برخوردار است.

 

مزایای کیسه های Ad Star

کیف های AD Star از کیسه های کاغذی به طور قابل توجهی قوی تر هستند و نسبت به کیسه های پلیمری بافته شده از میزان شکستگی قابل توجهی برخوردار هستند. با وجود کیسه 2 پله ، میزان شکستگی حتی پایین تر است.

این کیسه ها از مواد قابل توجه کمتری استفاده می­کنند. در حالیکه یک کیسه سیمانی کاغذی حدود 170 گرم است ، این کیسه ها به طور معمول حدود 70 گرم هستند، این امر باعث می شود که ذخیره و حمل و نقل بسیار آسان تر شود و در هزینه نیز صرفه جویی شود.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :