برای تماس کلیک کنید 02166594014

برزنت بهتر ه یا پلی استر ؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 28 خرداد 1401 در ساعت 9 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برزنت بهتر ه یا پلی استر ؟

لزوما استفاده از پارچه های ضد آب مثل برزنت یا پلی استر زمانی بیشتر می شود که در مناطقی زندگی کنید که آب و هوای مرطوب دارد.یا با موادی سرو کار دارید که باید از آن ها در برابر نور خورشید و نفوذ آب محافظت کنید. تنوع  پارچه های ضد آب انتخاب آن ها را دشوار کرده است. حتی گاهی تشخیص آن ها از هم نیز به راحتی امکان پذیر نیست .برزنت و پلی استر دو پارچه ای هستند که به دلیل نزدیک بودن بافت آن ها به هم به سختی از هم شناخته می شوند. در ادامه این مقاله از کیسه بافی پترو بافت قصد داریم به این سوال که برزنت بهتر است یا پلی استر پاسخ دهیم :

مواد تشکیل دهنده برزنت

در ابتدای بحث بهتر است برای آشنایی بهتر شما با ماهیت پارچه برزنت و پلی استر به بررسی ساختار برزنت بپردازیم . برزنت پارچه ایست از ترکیب مواد پلیمری و نخ پنبه این مواد پلیمری باعث مقاومت آن در برابر نفوذ آب می شوند .در کارخانه ها و تولیدی های مختلف از مواد پلیمری مختلفی استفاده می کنند , مثل پلی پروپیلن , مواد سرامیکی , پلی اتیلن و مواد ضد حریق .یکی از این مواد پلی استر است . در واقع پارچه ها یی که یک لایه الیاف پلی استر به آن ها اضافه می شود به پارچه های برزنت پلی استری معروف هستند . این پارچه ها بخاطر اضافه شدن  این ماده به آن ها خاصیت پلی استر را به خود می گیرد . در ادامه به معرفی کوتاهی از پلی استر می پردازیم .

پلی استر چیست ؟

پلی استر در واقع یکی از گونه های مواد پلیمری و نفتی است. وقتی ماده شیمیایی به نام هاردنر را با حرارت زیاد ذوب می کنند می توانند آن را به اشکال مختلف در آورد. در صنعت پارچه بافی از این ماده پلیمری استفاده می کنند و پارچه های پلی استر تولید می شود. این پارچه ها مقاومت بالایی دارند و ضد حریق نیستند. بافت این پارچه ها بسیار شبیه به پارچه های برزنت شمعی می باشد. بنابراین تشخیص اینکه پارچه ای که قصد خرید آن را داریم برزنت یا پلی استر است, دشوار به نظر می رسد.

برزنت بهتر است یا پلی استر ؟

در پاسخ با این سوال که برزنت بهتر است یا پلی استر , درابتدا باید به این مساله دقت کنیم که پارچه برزنت انواع مختلف و متنوعی دارد. هر کدام از آنها را برای مصارف مختلف تهیه می کنند.

به همین دلیل است که مقایسه این دو با هم و تصمیم بر حرید برزنت یا پلی استر کارپیچیده ای است. به نظر می رسد بهتر است ابتدا قصدمان از خرید پارچه را مشخص کنیم . در ادامه کاربردهای پلی استر را در نظر گرفته و به مقایسه برزنت و پلی استر در زمینه ها می پردازیم:

دوخت کوله پشتی

بررسی این مساله که کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر به مقایسه ضخامت این دو پارچه بر می گردد. پارچه های پلی استر ضخامت لازم برای کوله پشتی را ندارند . از آن ها تنها می توان برای کودکان و خردسالان کیف هایی تهیه کرد. این امر به دلیل سبک بودن آن هاست .اما انواع پارچه های برزنت مانند چند لایه و ضخیم مانند برزنت کیفی هستند که در صنعت کیف سازی از آن ها استفاده می شود.

پارچه محافظ کولر

در این زمینه به دلیل ضد آب بودن هر دو پارچه استفاده از برزنت یا پلی استر تفاوتی ندارد. پلی استر ها به دلیل ضد آب بودن و قیمت مناسبشان در برابر برزنت ها گزینه مناسبی برای پارچه محافظ کولر هستند اما در صورتی که در مناطق گرم وخشک مورد استفاده قرار گیرند بهتر است از پارچه هایی استفاده شود که در برابر حرارت نیز مقاومت نسبی داشته باشند.

چادرهای مسافرتی

برای دوخت چادرهای مسافرتی از برزنت های شمعی استفاده می کنند.سبک بودن بی اندازه پارچه های پلی استر باعث می شود در برابر وزش باد استحکام کافی را نداشته باشند. پس در هنگام انتخاب برزنت یا پلی استر بهتر است پارچه های برزنت شمعی را انتخاب کنید .

لباس های ورزشی

به دلیل شباهت زیاد پارچه های شمعی یک لایه و پلی استر برای دوخت لباس ها می توان از برزنت یا پلی استر استفاده کرد. با این تفاوت که در پارچه های برزنت حساسیت کمتری برای استفاده کنندگان به دنبال دارد. اما قیمت لباس های ورزشی که با پلی استر دوخته می شوند کمتر است .  

تولید کننده کیسه,تولید کننده گونی,تولید کننده پاکت,تولید کننده انواع گونی معمولی,تولید کننده انواع گونی لمینت,تولید کننده انواع پاکت,تولید کننده انواع کیسه ضد آب,تولید کننده انواع گونی ضد آب,تولید کننده انواع پاکت 2 لایه,تولید انواع کیسه گونی,

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :