برای تماس کلیک کنید 02166594014

پودر کاکائو چه کاربردهایی دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 آذر 1401 در ساعت 11 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

پودر کاکائو چه کاربردهایی دارد؟

پودر کاکائو یکی از مواد پر کاربرد در تهیه مواد غذایی بوده و خواص بسیاری در جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطانی دارد. این پودر دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. قیمت پودر کاکائو با توجه به مرغوب بودن و کیفیت بالای آن متفاوت است . سه نوع پودر کاکائو طبیعی تیره و هلندی وجود دارد.انواع پودر کاکائو با این که کاربردهای یکسانی دارند. ولی رنگ و بافت متفاوتی دارند.

پودر کاکائو چیست ؟

پودر کاکائو از دانه های میوه درخت کاکائو بعد از انبار کردن و پوسیده شدن به دست می آید. دانه این گیاه برای قلب مفید است. بعد از اینکه کره دانه های کاکائو گرفته می شود,از مواد جامد باقی مانده برای تهیه کاکائو استفاده می شود. برای تهیه ی درصد کره کاکائو, کاکائو را در دماهای مختلف ذوب می کنند با اینکه بیشتر مردم کاکائو را به صورت شکلات می شناسند ولی بعد از اینکه این پودر در شکلات ها استفاده می شود, از خاصیت های آن کاسته می شود. زیرا فرایندی که روی آن انجام می شودباعث از دست رفتن برخی از خاصیت های آن مانند خاصیت آنتی اکسیدانی می شود. انواع این پودر دارای رنگ و طعم و عطر  ودرجات تلخی متفاوتی است.

پودر کاکائو مرغوب

مرغوب ترین انواع پودر کاکائودر بازار ایران محصول سه کشور آلمان اسپانیا و هلند است. با توجه به کیفیت بالا و مناسب بودن قیمت پودر کاکائو که محصول این کشورهاست,بیشتر مصرف کنندگان پودر کاکائو تولیدات این کشور را مصرف می کنند.محصول مرغوب از بهترین دانه های خام کاکائو به دست آمده و فرآوری آن ها در کارخانجات این کشور ها به بهترین نحو انجام می شود.

پودر کاکائوی با کیفیت  به راحتی در محصولی که از آن تولید می شود حل شده و دارای طعم عطرو رنگ خوبی است.بهترین پودر کاکائویی که در دنیا عرضه می شود دارای 10 تا 12 درصد چربی بوده و قیمت پودر کاکائو به جهت واردات صد در صدی آن می تواند تحت تاثیر شرایط گوناگونی چون نوسانات قیمت ارز قرار گیرد.

خواص پودر کاکائو

پودر کاکائو به صورت فله ای و خرده به فروش می رسد.قیمت پودر کاکائو  به صورت فله ای و خرده  با هم متفاوت است . فروش عمده این محصول در بسته بندی های 25 کیلو گرمی و با واردات صد درصدی آن می تواند تحت تاثیر شرایط گوناگونی چون نوسانات قیمت ارز قرار گیرد.

خواص پودر کاکائو پودر کاکائو

پودر کاکائو به صورت فله ای و خرده به فروش می رسد. قیمت پودر کاکائو به صورت فله ای و خرده با هم متفاوت است . فروش عمده این محصول در بسته بندی های 25 کیلوگرمی و با واردات مستقیم صورت می گیرد .

از جمله خواصی که پودر کاکائو دارد,کاهش افسردگی  بالا بردن شادی در افراد,کاهش دهنده بیماری های قلبی ؛پیشگیری از ابتلا به دیابت ,کاهش فشار خون ,درمان آفتاب سوختگی,کاهش ارتریت و ...........است.

این پودر دارای خواص درمانی است. این پودر در کاهش آلرژی و درمان سرفه موثر است به دلیل داشتن فیبر زیاد,پودر کاکائو با بهبود عملکرد روده ها به سلامتی روده بزرگ کمک کرده و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می دهد . در این صورت این پودر ماده ای موثر برای یبوست است. منیزیم و ویتامین سی موجود در پودر کاکائو با اینکه مقدار کمی است ,باعث تاثیر خوب این ماده در حفاظت از پوست شده و حجم موهای افراد را زیاد می کند.پیشگیری از پیری زود رس از خواص دیگر پودر کاکائو است به جهت وجود آنتی اکسیدان ها در آن است . همچنین وجود آنتی اکسیدان ها باعث خاصیت ضد سرطانی و ضد التهابی این پودر می شود.

این پودر را در مصارف مختلف مانند تهیه انواع کیک انواع نوشیدنی و همچنین تزئین مواد غذایی همراه با خامه استفاده می کنند .یکی دیگر از کاربردهای این پودر در تهیه نوشیدنی داغی است که به طریقه مکزیکی درست می شود.شیر شکلات نیز از نوشیدنی هایی است که با پودر کاکائو درست می شود در حال حاضر ازمخلوط کردن پودر شکلات و شیر این نوشیدنی را درست می کنند.

گونی لمینت,تولید کننده انواع کیسه و گونی,پتروبافت تولید کننده کیسه و گونی,کیسه بافی پتروبافت,تولید کننده کیسه و گونی,گونی دولایه پتروبافت,کیسه گونی دولایه پتروبافت,کیسه گونی معمولی,گونی پتروبافت,کیسه معمولی,گونی مواد پودری,کیسه گونی مواد شیمیایی,پاکت 3 لایه,پاکت صدفی مواد شیمیایی,گونی ضد نم,پاکت ضد آب,گونی ضدآفتاب,پاکت چند لایه,کیسه گونی لاینردار,

 

 

                                                                                                                                                     

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :