برای تماس کلیک کنید 02166594014

کیسه های بسته بندی پلی پروپیلن

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 تير 1400 در ساعت 11 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پلی پروپیلن چیست؟

همان طور که می دانید کیسه های پلی پروپیلن اقتصادی ترین و کم هزینه ترین نوع بسته بندی برای بسیاری از محصولات هستند. پلی پروپیلن نیاز بسته بندی بسیاری از صنایع را در بالاترین استانداردهای بسته بندی روز دنیا تامین می نماید که جهت بسته بندی محصولات غذایی، کشاورزی، شیمیایی، کود، پتروشیمی، سیمان، پلیمرها، و… مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه های پلی پروپیلن بسته به سفارش مشتری، نوع و وزن محمولات مورد بارگیری در ابعاد و همچنین با ضخامت نخ مختلف تولید می شوند.

 

کاربرد های پلی پروپیلن:

پلی پروپیلن مهمترین ماده از مشتقات پروپیلن است که حدود ۶۱ % از کل تولید پروپیلن، جهت تولید آن بکار می رود. رزینهای پلی پروپیلن بطور گسترده در تولید رزینهای ترموپلاستیک بکار برده می شوند. پلی پروپیلن بیشتر اوقات به صورت هموپلیمر بکار می رود ولی اخیرا” محصولات کوپلیمر آن نیز در حال رشد می باشد.

قالب گیری تزریقی (حدود ۳۵% از مصرف جهانی): مهمترین مصارف آن شامل ساخت قطعات داخل خودرو، سرنگهای پزشکی، محصولات مصرفی پلاستیکی و بسته بندی است. قطعات داخلی خودرو که از پلی پروپیلن ساخته می شوند عبارتند از: جعبه های باطری، صفحات ضربه گیر، تودوزیهای داخلی، صفحات داخلی درها محصولات پلاستیکی مصرفی عبارتند از:  ظروف پلاستیکی مورد مصرف در منازل، مبلمان های پلاستیکی، وسایل سرگرمی، جعبه ابزار، اسباب بازی ها مصارف بسته بندی شامل در پوش و کلاهک، ظروف سخت و پالت ها، جعبه های بسته بندی چینی، بسته بندی داروهای مایع و جامد می باشد.

ساخت فیبر و الیاف (حدود ۳۰%): عمده ترین مصرف آن در کارخانجات فرش بافی و گونی های بسته بندی است و مصارف دیگر آن در تولید، کیسه و پارچه های پرده می باشد. کاربردهای غیر نساجی آن نیز عبارتند از: نوار پیچی و تسمه زنی، روبانهای دکوری و …

تولید فیلم (حدود ۱۹%): پلی پروپیلن بخاطر شفافیت و عایق رطوبتی بودن در بسیاری از موارد، جایگزین سلوفان شده است. رزینهای فیلمی اساسا” در بسته بندی مواد غذایی، نوار چسبهای حساس به فشار، صفحات محافظ، بسته بندی محصولات شیرینی و دخانیات بکار می روند.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :